Bara köra på

Jag har varit på en introduktionsföreläsning till Våga tala-kursen idag. Min mentor på praktiken har i princip orderat mig att gå den, och för mig är det bara att lyda om jag ska ha de bästa förutsättningarna för att klara nästa praktikperiod. Om det ringer en klocka hos er ringer den rätt; ja, jag gick den här kursen för två år sedan. Så varför ska jag gå den igen? Jo, för att jag måste utvecklas hela tiden, och jag har inte hur mycket tid som helst på mig. Kraven på min lärarkompetens höjs för varje praktikperiod vilket är jättebra men det sätter press på en.

Igår var min diskdag och idag har varit min tvättdag. Jag har aldrig tidigare tvättat så mycket kläder vid samma tillfälle som idag. Förklaringen är att jag inte bara tvättat mina egna, utan även Fredriks som han inte fick med sig vid tillbakaflytten till sig. Jag har inte hunnit börja skriva hemtentan som vi fick igår kväll, men deadline är inte förrän den 11:e så jag känner mig inte så stressad. Faktiskt så känner jag mig mer stressad över flytten. Första lasset går den 12:e men innan dess ska jag hinna packa också... Shit, bara av att skriva det nu blir jag ännu mer stressad.

Nu ser jag på Uppdrag granskning som handlar om skönhetsoperationer som gjorts i Polen och som gått fel. Om jag ens skulle komma på tanken att göra en skönhetsoperation skulle jag aldrig göra den i Polen. Hellre snåla och spara ihop stålar till en operation i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tänk på att det tar mycket längre tid att packa än man tror.

2011-03-02 @ 23:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0