Terminstart och inredningsplaner

Nu är vårterminen igång och man har fått återse sina lärarstudentkompisar, det har jag längtat efter! Introduktionen var igår och vi blev förvarnade om vad som komma skall. Den här veckan har/ska vi börja med brittisk kulturhistoria och den stora mästaren... Shakespeare givetvis. Macbeth är det vi ska kämpa oss igenom, sen blir det tenta på den, huu... Redan till fredag ska vi ha läst första akten. Så det är väl bara att dyka ner i den ikväll... om jag ids.

Fredrik bor ju hos mig nu vilket betyder att vi egentligen redan är sambos, och det kan ju vara bra att få en så kallad prövotid innan vi flyttar ihop på riktigt. Hittills funkar det jättebra så det känns mycket lovande inför ihopflyttningen. Och eftersom vi kommer ha diskmaskin (älskar att nämna det) så är ett hushållsbråk ur världen. Vi håller på att kolla möbler för fullt och jag fantiserar om inredning med tyger och färger med mera. Sängar lär vi köpa på IKEA, det har vi i princip bestämt (dock är vi inte helt säkra på var vi ska inhandla sängram). När det gäller soffa lutar det åt Mio, för de har bättre utbud. Köksbord och stolar vet jag inte riktigt var vi ska köpa men eventuellt på IKEA.

Sen måste det införskaffas en hel del andra saker, som TV-bänk, nattduksbord å så vidare. Jag gillar inte att hålla på att fixa en massa nödvändiga ting, utan det jag ser fram emot är ju inredningen efter att alla möbler kommit på plats. Jag har en delvis uttänkt stil jag vill att vi ska ha (ja det blir jag som bestämmer mest), och det är inte någon överdrivet ljus och fräsch sådan med allt i vitt. Våga färg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0