Regnar inte bara vatten

Läser en artikel i Aftonbladet om att det regnade små vita fiskar förra veckan i en ort i Australien. Låter äckligt, jag tycker det är nog äckligt med alla levande fiskar som påträffas när man badar. En tornado som varit på väg tros spekuleras vara orsaken, men än har ingen tornado uppstått. Mystiskt. Vad är förklaringen? Ett religiöst under? Knappast, troligtvis är det just en stark vindpust alternativt har det inte hänt.

I morse när jag gick till skolan stod det vagnar och en häst med ryttare på min gata, jag tänkte, vad är det nu som pågår? Vår lärare berättade sen att det denna dag äger rum en parad på Gran de Gràcia (lång och stor gata) med anledning av firandet av ett helgon, Sant Medir. Folk åker i vagnar, dansar på gatan, rider hästar och så är det godisregn. Verkar vara en rolig tradition! Såg en tant som fångade upp massvis med karra i sitt paraply, som barn på nytt. Paraden pågick lite smått när vi hade lektion, men det drar igång ordentligt ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0