Fyra nyanser av solbränd

Kan inte tiden gå lite fortare? Eller skulle inte jag kunna få skänka bort en del av min tid till någon som behöver den bättre? Men det bästa av allt skulle väl vara om jag själv kom på något att göra av tiden. Om någon har något (seriöst) förslag så får ni gärna dela med er.

Hängde på stranden i Barceloneta igår, dit alla turister går. Om man frågar en katalan om tips på trevliga stränder i Barcelona med omnejd så finns inte den med på topp 5 precis. Men den är helt okej om man kan stå ut med pakisarna som säljer öl och allt möjligt krims-krams och thailändskorna som vill ge massage för 5 euro, samt alla turister varav 40% svenskar, 25% fransoser, 25% italienare och 10% övriga nationaliteter (kanske lite fel siffror men så känns det ungefär). Alla ligger som packade sillar och blottar sig, vissa mer än andra. Finns en liten kategori brudar som ligger där som brända pepparkakor och desperat försöker bli ännu mer bruna bara för att de vet att de KAN. Jag försöker undvika att fläka ut min skandinaviska "finsk pinne-kropp" (syftar mest på färgen) bredvid dessa solstekarmasochister, och hoppas att jag i alla fall blir lite lätt rödbrun efter tre timmar. I hemlighet (inte nu längre) avundas jag dem lite för att deras solningsskills, för säkert använder de ingen solskyddsfaktor alternativt den lägsta och får då det där resultatet. Om jag skulle köra på den linjen skulle jag troligtvis bli röd som en... chorizo? Gyllenbrun är det optimala, om det är till någon tröst är det ju åtminstone lite lättare att uppnå än bränd pepparkaksbrun...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0