Sweet life

Nu är snart min andra lediga vecka slut, och jag har inte tagit tag i något vettigt än. Förslappad är vad jag blivit. Jag funderar på att bli en bokmal och låna massa böcker på bibblan, så fördriver jag tid, slösar inte pengar och lär mig spanska bättre. Vilken excellent kombination! Om jag har tur så hittar jag några riktigt bra böcker också.

I torsdags brände jag massa pengar, köpte lite sockersöta sommarkläder samt ett par nya sandaler. För har jag inte haft oturen, att alla mina skor jag tagit med hit eller köpt här har gått sönder! Bortsett från mina Paris-klackar då men dem är inte gångbara mer än 20 minuter... Provade några klackar under shoppingrundan men nej, mina fötter är inte skapta för att gå i sådana tortyrskor. Eller så beror det på att jag inte kan stå ut så bra.
På kvällen blev det utgång med Barca-gänget, dvs. Angie, Juan och katalanerna vi lärt känna. Det var trevligt! Vi gick först till en pub på Gran de Gracia där vi var omringade av ett gäng fotbollstittande mexikanare. Drack ett par öl, åt Patatas bravas och jag åt min middag i form av en Biquini (varm macka). Sen gick vi vidare till ett ställe som liknade en ljusskygg tonårsgrabbs rum i en källare med fäbodsväggar och hårdrocksaffischer uppsatta på dem. Den var ganska smal också, nästan så man fick en klaustrofobisk känsla av att vara där.

Mötte min lärare igår i affären jag börjat handla i numera. Hon var väldigt glad och trevlig, och tyckte det var såå kul att träffa mig. Hon bor i närheten och brukar också handla där, så jag antar att vi kommer råka på varandra fler gånger under sommaren... Om jag inte byter affär igen...

Till sist får jag säga GRATTIS till Victoria och Daniel som skötte sig alldeles fantastiskt igår. Jag följde SVT:s sändningar nästan hela dagen och kvällen erkänner jag. Allt ifrån att alla gästerna gick på röda mattan till att bröllopsvalsen ägde rum. Knugens tal: 4 kronor av 5, Olle Westlings tal: 4,5 kronor av 5, Daniels tal: 5 kronor av 5 och massa plus!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0