Mosquitos

Jag har upptäckt den spanska myggan och dess genomborrande surr. Inatt när jag skulle försöka sova var det en som störde mig, mer än svenska myggor brukar göra. Ändå orkade jag inte tända lampan och jaga den, utan försökte stänga av ljudet. Det gick uppenbarligen efter en stund eftersom jag somnade. Jag vaknade halv 1 idag, inte alls bra. Dagen försvinner i ett svisch och sen på kvällen och natten är jag pigg till 2-3 nånting. Måste, måste ändra dygnsrytmen.

Igår hade jag fått ett brev på engelska från Linköpings universitet. Pappa läste upp det för mig på Skype och jag fick anstränga mig att fatta vad han sa med sin amatörmässiga accent. Det var ett välkomstbrev med lite nödvändig information inför terminen. Jag börjar inte alls den 23/8 som jag hade trott, utan först den 31a. Så bra! Om jag får mer tid till att umgås med Fredrik vet jag inte eftersom han troligtvis jobbar, men i alla fall mer ledig tid till att ställa i ordning i lägenheten och förbereda mig genom att börja läsa lite kurslitteratur. Faktiskt känner jag mig rätt så motiverad! Men man vet ju aldrig, motivationen kan ju förstås svika mig.

Jag gick en sväng till bibblan igår för att leta efter en bok på spanska med passande språknivå. Jag tänkte att om jag lånar vuxenlitteratur kommer jag knappast att förstå allt, även om jag skulle kunna förstå handlingen i det stora hela. Men jag vill förstå mer än så, därför lånade jag ungdomslitteratur, nämligen Systrar i jeans tredje sommaren. Det kanske inte blir så stor utmaning men jag får väl ge mig i kast med något svårare sen.

Längtar massor till på torsdag nästa vecka då jag åker till Linköping!! Då ska jag och Fredrik gå på Winnerbäck-konsert! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0