What to do?

Då har Fredrik lämnat mig i Barcelona för sista gången, igår vinkade vi av varandra efter sex härliga dagar som förstås gick alldeles för fort. Vi har promenerat en hel del, besökt ett berg, ätit glass, solat, badat, grillat... Ensam igen, och jag känner mig ganska uttråkad när jag inte har någon skola att gå till om dagarna numera. Söka jobb är ju en lösning på problemet, men jag känner ingen motivation till det alls trots att cash hägrar långt borta nånstans. Jag vill inte ha ett skit- och slitjobb men tyvärr är det ju det enda jag eventuellt skulle kunna få. Dock hyser jag mina tvivel, till och med i skitjobben måste man ju ha en viss erfarenhet och då blir jag bortsållad direkt. Diskare? Ja, men bara om du jobbat som det tidigare och kan snacka katalanska... Bullshit!!

Nä, jag måste hitta något att göra med min tid. Att anmäla mig till en spanska-kurs på samma skola som Angie är ju ett alternativ, förutsatt att de lär ut på min nivå. Men det är ju också en utgift, och jag föredrar att inte låna mer pengar från CSN förrän jag verkligen måste, vilket blir i höst.

Parisresan var riktigt skoj och jag och Angie hittade galant, som om vi hade varit där förut. Dejà vu vet ni ;) Vi besökte så klart Louvren och trängdes framför den berömda tavlan för att få till bra bilder, hade vin, ost och kex-picknick vid Eiffeltornet, gick ut på en bar med en australienska, strövade på Champs-Elysées och tittade upp mot Triumfbågen samt lunchade med två amerikanare.

Nu är pappersarbetet med att få min etta i Linkan klart, kändes skönt att posthanteringen fungerade problemfritt denna gång. Den 1 augusti är den min! Men kan inte hämta ut nycklarna förrän 2a eftersom 1a är en söndag.

Även alla flyg- och tågbiljetter är bokade, det blir en hel del resande i sommar. 8/7 till Linkan, 11/7 tillbaks till Barcelona, 28/7 till Linkan igen, 4/8 till Boden, och ca två veckor senare till Linkan för att ställa i ordning min lägenhet och rota mig där på nytt. Längtar oändligt mycket.

Fredrik levererade min nyinköpta kamera när han kom, så vi testade den. Tyvärr lyckades vi inte åstadkomma så bra bilder på oss tillsammans, överexponering med mera. Så jag ska lägga in några andra i nästa inlägg, för nu bråkar blogg.se med mig för mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0