Hetta

Jag svettas ungefär hela tiden. Faktiskt inte just nu, men det beror på att jag är nydushad, inte rör en fena förutom mina dansande fingrar på tangentbordet och att min laptop inte blivit så het i knät än. Eller jag har den inte ens i knät, utan på en bok som ligger på låren. Man får komma på sina smarta sätt. För som ni vet har jag inget fönster och dagssolen lyser mot min vägg. Tycker att jag borde ha sänkt månadshyra juni och juli bara för det.

Vi firade Midsommar i fredags genom att äta på en koreansk restaurang och spela ett spanskt kortspel. Så lite svenskt det kan bli. Men jag hade ju ätit min excellenta traditionella midsommarmiddag tidigare, bestående av sill, färskpotatis, lax på knäckebröd, köttbullar och blåbärssaft. Jäklar vad gott det var, ville inte sluta äta.

Idag har jag promenerat ner till hamnen via Ramblan. Jag borde veta bättre. Turisterna invaderar stan nu och vaggar fram som solbrända ankor med kamera runt halsen och en karta i ena handen, stannar till då och då mitt på trottoaren och flyttar inte på sig för just DÄR har de bestämt att de ska stå tills de kommit på vilket håll de ska styra mot.

Nu är det en månad kvar tills jag lämnar livet som utlandssvensk, längtar verkligen till att få bosätta mig i Sverige igen och i Linköping :)

Jag bjuder på några bilder från Midsommarafton:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0