We are so international!

Igår kväll var jag och Angie ute och festade med hennes jobbarkompisar (eller f.d. rättare sagt) samt några room mates till dem. Vi mötte upp det mesta folket på en restaurang på Las Ramblas, samma restaurang som jag och Fredrik åt på när han besökte mig i november. De hade beställt sangria, tapas och patatas bravas - så spanskt det kan bli. Patatas bravas är, för er som inte vet, stekt potatis med stark dressing till. Jag, Angie och den ene av hennes jobbarkompisar beställde in varsin öl för någon i gänget hade yttrat att det bara kostade 2 euro. Det gjorde det tyvärr inte, 7,50 hade de mage att ta betalt. Drack varenda liten dyr droppe och när alla var klara lämnade vi stället och gick neråt. Vi hamnade på en mysig liten pub som hette Polaroid och där däremot fick vi valuta för pengarna, 2 euro för sangria och öl. Under kvällen blandade vi friskt spanska, engelska, franska och svenska. I mina försök att hänga med i spanskan tyckte jag att jag förstod lite mer denna gång än tidigare. Men det kan ju också bero på att vi umgåtts med folk som snackat catalan rätt mycket och då har man inte en chans att hänga med, lönlöst att ens försöka. Klockan 3 när vi hunnit bli lagom runda under fötterna rörde vi på oss i riktning mot närmaste metrostation. Det var jag, Angie och hennes två jobbarkompisar som följdes åt, de andra stannade kvar eller försvann åt annat håll. Jag åkte till Angie och sov över, var bekvämare och trevligare än att åka en halvtimme till Besos. Vi konstaterade att kvällen hade varit grymt trevlig!


Kommentarer
Postat av: Angie

Du har verkligen varit duktig på sistone när det gäller att dricka öl du kanske faktiskt håller på att lära dig:) Ssschhkål för en fett rolig helg och men pruduktiv vecka!

2010-01-18 @ 12:51:03
Postat av: Jossie

Ja kanske det, det blir faktiskt godare allt eftersom :) Scchhål på dig med!

2010-01-19 @ 12:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0