Rumstitt 2 och tisdagsöl

Igår var jag och tittade på ett rum i Gràcia igen. Jag tog metron i god tid och det var tur för givetvis lyckas jag, virrpannan med sämsta lokalsinnet, att irra runt i mörkret och gå åt helt fel håll först. Kom 10 min för sent men hade ringt och förvarnat och ursäktat mig artigt när klockan var 19.30, tiden som bestämts för besöket. Den brittiska tjejen mötte mig glatt i dörren och jag steg in i en mycket luftig och ljus lägenhet. Högt tak med vackert mönster, balkong, ganska stor terrass, badkar och ljust och fräscht kök. Rummet som står till uthyrning hade däremot kunnat vara bättre; det hade inget fönster vilket verkligen gav känslan av råtthål, inget skrivbord och inte heller någon riktig garderob (men det sista är väl inte det viktigaste. Det enda plusset var den king size-sängen. Jag framförde mitt intresse och på söndag skulle jag få svar. Tror att chansen är rätt liten även denna gång...

Efter lägenhetstitten åkte jag till Plaza Catalunya och träffade Angie och hennes jobbarpolare på en namnlös pub. Japp, den har såvitt vi vet inget namn utan det enda som är ovanför entrén är en gul skylt. Vi ölade på där och efter några timmar gick vi till en annan pub på Las Ramblas.

Tankspriddhet har verkligen präglat denna bakisdag; köpte kuvert igår men glömde dem hos Angie (sov över där), glömde mobilen och åkte tillbaka med metron för att hämta den, men då hann jag inte komma på att kuverten hade blivit kvar också... Sen köpte jag vad jag trodde var utlandsfrimärken idag men de var inrikes jag kommit hem med. Kommer aldrig få iväg min ansökan om studiemedel så som jag klantar till det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0