Regnigt och ruggigt

Sen jag återvände till Barca i onsdags har som sagt vädret inte varit strålande solsken precis. Regnig medelhavsvinter möttes jag av, och om jag får välja utstår jag hellre en snöig och kall svensk vinter istället för denna fuktiga. Spanjorer har ju inte lärt sig att isolera hus, så man får räkna med att frysa inomhus även här.

Jag var lite nere när jag kom hit pga. mer än bara vädret; saknar min Fredrik, svensk mat och det faktum att jag inte har någon sysselsättning skuggar min tillvaro ganska mycket med. Men Angie lyckades höja mitt humör lite igår. Jag träffade henne med pojkvän för en fika på stan igår, när jag äntligen hittat till caféet på Sant Père (detta årets julklapp blir en gps åt mig). Åt en croissant, dock inte lika god som den där med choklad jag åt på Sant Antoni-caféet, och så snackade vi där ett tag. Angie nämnde språkkurs som ett alternativ för mig, och jag tycker inte heller det vore så dumt. Jag vill ju verkligen lära mig prata spanska, och eftersom jag har kass självdisciplin när det gäller att traggla glosor och verb på egen hand är nog pushande av lärare och kurskompisar precis vad jag behöver. Jobbsökandet ska jag inte ge upp för det, lite klirr på kontot utöver studiemedlet skulle sitta fint så jag inte behöver snåla med saker och ting.

Kommentarer
Postat av: Sharpless

Pengar är alltid bra att ha.

2010-01-08 @ 20:17:20
URL: http://blog.sharpless.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0