Kursstart och flytt!

I morse ringde alarmet halv 7, första skoldagen idag och jag skulle vara på plats kl.9. Kände mig som en zombie som famlade mig mot dörren i mörkret. När jag vant mig vid att stiga upp halv 1 om dagarna var det som att gå upp mitt i natten. Regnet strilade ner och morgonpendlarna hade vaknat till liv, arbetande människor som jag bara sett på hemfärd tidigare. Var så trött att jag höll på att missa att gå av i Passeig de Gracia där jag skulle byta till gröna linjen. Mot Lesseps, och sen 10 min promenad till skolan, hade jag räknat ut. När jag kom till skolan blev jag inskriven i receptionen, sen fick jag träffa en kvinna som gjorde det muntliga språktestet med mig. Jag hade inte hunnit ta av jackan eller putsat av glajjorna, hon körde på direkt och jag försökte att inte låta alltför mycket som en hackig bandspelare. Man kan väl säga att det gick som det borde ha gått, jag varken under- eller överpresterade. Sen fick jag papper på vilket jag skulle fylla i mina kontaktuppgifter och en lapp med lektionssal. Tog hissen upp och gick in och satte mig i klassrummet. Vi var bara fem studenter vilket betydde att det skulle bli omöjligt att "gömma sig". Olika nationaliteter allihop: en brasilianska, en fransyska, en japan, en koreanska och så jag då. Det börjar väl antagligen några fler i gruppen nästa vecka vid månadsskiftet, folk kommer ju och går hela tiden på språkskolor.

Min jakt på rum gav resultat igår, jag blev jätteglad när den brittiska tjejen ringde och sa att jag får flytta in! Någon dag i veckan ska jag dit och hälsa på dem, har ju inte träffat de andra som bor där och det kan ju vara trevligt att connecta lite med dem. Flyttlasset går på söndag, och rummet är officiellt mitt på måndag 1a februari, tjoho!!

Kommentarer
Postat av: Merry

Grattis Jossi, bra jobbat! :)

2010-01-26 @ 11:28:00
URL: http://chimairanblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0