Jakten på nytt boende har börjat

Har varit och kollat på en lägenhet i Gràcia idag, stadsdel ovanför centrum. Åkte med metron i god tid och var framme vid dörren prick kl.13 som var det avsatta klockslaget. En av tjejerna mötte mig glatt i hallen och jag steg in. Lägenheten var riktigt fin, med stora ytor. Rummet som är till uthyrning gillade jag skarpt. Tyvärr sjönk betyget en liten aning när jag fick veta att king size-sängen som stod där inte tillhörde rummet, bara en enkelsäng. Men fördelarna vägde ändå upp nackdelarna; fanns ett stort fönster ut mot gatan, stor garderob, skrivbord, hyllor samt att det är större än mitt nuvarande rum. Läget var dessutom perfekt; 5 min till metrostationen Fontana, ligger i nedre delen av Gràcia som jag är ute efter, många affärer och caféer i närheten, fina byggnader, och framför allt, nära till språkskolan vilket betyder att jag kan gå varje morgon. Det här rummet och lägenheten är som skapt för mig! Ytterligare plus: tjejerna som bor där verkar trevliga, de kan snacka engelska och det bor en fransman där också som jag kan tvinga prata franska med mig. Jag bara måste få detta rum, pliiiz... Men jag ska vara inställd på att inte få det, ni vet det taktiska draget. Någon dag i veckan skulle jag få veta, förhoppningsvis imorgon.

Efter visningen och en kort runda på stan ensam utan att shoppa nånting (provade några par jeans på Zara och Bershka men de var inte sydda efter mina spiror) mötte jag upp Angie vid Plaza Catalunya. Gick in en sväng på El Corte Inglès och sen fortsatte vi ströva runt på shoppinggatorna. I en av mina favoritaffärer River Island hade de halva reapriset på massa plagg. Vi gjorde båda fynd - samma fynd, nämligen en klänning. Angie hittade den först, sen tyckte jag om den också så provade den men i ljusare denim. Satt som smäcken, fast på lite olika sätt, på oss båda så vi slog till. Det låter lite b-igt kanske att vi har köpt samma klänningsmodell, men vi ska se till att inte ha den vid samma tillfällen i alla fall. Efter inköpet bar det hemåt till Angie, med ett stopp för lite mathandlande på vägen. Lasagne och sallad blev det, som vi åt framför Stjärnorna på slottet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0