Hårda pix

Vi har haft slutprov idag på hela läroboken, fick oväntat reda på detta igår och stresspluggade några timmar. Slutprov när jag nyss börjat känns helt fel, men jag råkade starta i en grupp som är inne på sista veckans studier i denna bok samt att det är sista veckan på skolan för ungefär alla i min grupp förutom mig och koreanskan. Jag kan inte påstå att det gick bra direkt, men inte så dåligt som jag trodde heller. Alla delar som språkprov kan bestå av ingick, dvs. grammatik, läsförståelse, hörförståelse, muntligt och skrivande. Grammatiken gick hyfsat bra, likaså läs- och hörförståelsen, men det muntliga och skrivandet hade jag ingen framgång i... Läraren tyckte jag skulle se provet som ett test på mina tidigare förvärvade kunskaper, men problemet är ju att jag glömt en stor del av dessa. Ska bli spännande att se om jag får avancera till nästa bok eller om jag måste köra igenom hela nuhavande bok från sida 1...

När jag äntligen var klar med provet (tog tre timmar) gick jag och köpte "lunch" i en supermercado på samma gata som lägenheten jag ska flytta in i ligger på. Torkade persikor och rostad majs bestod den torftiga måltiden av. Ett par timmar senare mötte jag Angie på stan och vi gick och köpte varsin chokladcroissant som vi slukade i solens ljuvliga sken på Plaza Catalunya. Det hade jag väl förtjänat efter det slitiga mardrömsprovet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0