Inflyttad

Då har man övergett slummen till förmån för Gràcias mysiga gränder och hus. Jag bor i ett gammalt hus och i sådana är ju inte värmen hög direkt. Inatt har jag frusit konstant och inte sovit någonting. Det känns i alla fall så, möjligt att jag slumrade till lätt en timme. Katten ville inte låta mig sova i fred därtill, och stod och krafsade på dörren ett bra tag efter att jag gått till sängs. Plötsligt hörde jag en dörr öppnas, jag måste ha varit på väg att somna för det lät som om det var ytterdörren, ljudet var så distinkt. Kände något trampa på mig och såg ett par ögon lysa i mörkret. Det var katten som ville ha sällskap men jag föste ut den. Den gav inte upp. Krafs krafs mjau hörde jag snart igen. Till slut tröttnade den men det tog en lång stund...

Jag stack från mitt gamla rum igår utan att säga hejdå. Ingen var hemma och jag ville därifrån så jag kunde ställa i ordning här. Så jag gjorde den klassiska fulingen och skrev ett brev, samt la pengarna för gas mm. och nycklarna i ett kuvert. Kändes som en befrielse att åka därifrån, men det gick sakta att konka med all min packning. Jag hade tur som träffade några hjälpsamma människor på vägen, ett svenskt par avlastade mig när jag skulle av första metron och en kvinna hindrade dörrarna på andra metron från att stängas så jag hann ut vid rätt station.

Nu är jag aptrött och känner för att go spanish och ta en siesta. Har kommit fram till att det inte är ett så dumt påfund egentligen, passar nattugglor som jag som sover för lite när jag nu börjat plugga. Är dock mindre passande när man är på stan...

Kommentarer
Postat av: Sharpless

Man kan inte vänta hur länge som helst. Hoppas du sover bättre i natt. kram

2010-02-01 @ 23:36:45
URL: http://blog.sharpless.se
Postat av: Anonym

usch då, jag som tyckte synd om mig själv när jag under en dag bara hade 18 grader inne och jag höll på att frysa ihjäl! men att ha det så pass kallt varje natt måste vara sjukt jobbigt :/ du får ta på dig lite extra kläder :)



hoppas iaf att du kommer trivas bra i ditt nya rum! och att dina språkstudier ska ge resultat ^^

kram kram!

2010-02-03 @ 17:00:15
Postat av: Hanna***

haha, det var jag som kommenterade nyss! ;)

2010-02-03 @ 17:05:56
Postat av: Jossie

Fredrik: Nä det kan man ju inte krama



Hanna: Nu har jag fått låna ett täcke som värmer, min tunna filt tjänade inget till... Skolan går problemfritt hittills, kul att lära sig att prata mer och mer =) kram!

2010-02-04 @ 15:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0