Busy storstadsbrud?

Det kan vara på plats med en uppdatering kanske, bloggen har blivit bortprioriterad lite för länge nu. Men det händer så mycket om dagarna och kvällarna, pluggande, öldrickande, Melodifestival... Japp, jag och Angie streamar Melodifestivalen online, live! Är det inte fantastiskt? Man behöver inte missa den bara för att man inte befinner sig i Svea rike. Sen blir man heller inte så farligt involverad utan alla tidningsrubriker om spektaklet, vilket kan vara rätt tröttsamt.

Fredrik har bokat resa hit nu, om 28 dagar kommer han! Längtar så jag (nästan) spricker! Men innan dess är det studier som gäller för fullt, på onsdag nästa vecka ska vi tenta av hela boken, Aula 4 nivel B1 del 2. Igår satt jag och Angie och pluggade på bibblan ett par timmar, och idag måste jag fortsätta. Om jag inte klarar minst 50% av testet får jag inte flytta upp till nästa nivå.

Annars leker livet här, vi hittar pubar där det säljs billig öl och jag spenderar money på nya kläder och annat onödigt som jag tycker att jag bara måste köpa för att det är snyggt och inte finns i Sverige. Ännu har jag inte köpt det jag mest är i behov av, nämligen ett par nya jeans. Tycker det börjar bli dags när det är hål i grenen i dem jag använder mest... Fast det verkar inte vara lätt att hitta jeans som passar här, och som inte kostar skjortan. Spanjorskor är för pequeñitas...

Hoppas ni alla har det bra där hemma, trots all snö och kyla ni får utstå.

Kommentarer
Postat av: Sharpless

Du kommer väl att behöva en ny resväska med? Iaf om du ska fortsätta så här.



28 dagar, 5 timmar och 8 minuter nu. Två evigheter, minst.

2010-02-19 @ 20:21:54
URL: http://blog.sharpless.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0