Långfredag

Det här går ju bra. Med bloggandet alltså... Nu får jag skärpa till mig.

Vilken seg dag det här är, ingen skola, inga affärer öppna antar jag och något annat har jag inte orkat göra än. Om cirkus en timme ska jag promenera till stan och träffa Angie. Annars har jag inga planer för ikväll, den får bli lugn och tillbringas hemma. I helgen är alla mina flat mates bortresta så jag får husera här ensam med det ouppfostrade kattskrället. Det låter ju som att jag inte är den största djurvännen nu, men han beter sig verkligen underligt och jobbigt. Att han orkar, han är ju ändå kring 10 år som Findus. Den här försöker klättra på väggarna och springer intervaller mellan vardagsrummet och köket. Findus är så lat att han knappt ids vända på sig när man borstar honom. Men han är åtminstone LUGN och TILLFREDS med livet.

Det skulle vara gott med sill och potatis men jag tror jag får nöja mig med ägg som enda påskmat i helgen, IKEA ligger för långt bort.

Glad Påsk på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0