Friday I'm in love!

Äntligen helg! Veckan har som vanligt varit full av studier och tankar på studier. Det är hårt att plugga till DELE, men jag försöker ständigt ha inställningen att jag ska klara provet. Provfrågor, nervositet och dagsform i övrigt kan man inte rå på så mycket, enda man kan göra är att plugga som en tok samt sova och äta bra. Sen måste man ibland ge sig själv tillåtelse att hitta på roliga saker, annars riskerar man att bli knäpp och överansträngd. Inte alls bra. Nästa helg lägger jag studierna på hyllan för då kommer my love! Mindre än sju dagar kvar nu...

I måndags förströdde jag mig mesta delen av dagen. Jag, Angie och Juan letade efter en specifik sushirestaurang som vi efter en hel del irrande i Born hittade i Barri Gothic men då var det för sent, de hade stängt. Då gick vi till en uteservering istället för att äta nåt litet. Jag beställde crepes som jag aldrig fick för att kyparen inte hörde att jag ville ha något mer än vatten. Vatten utan kolsyra dessutom som jag hade kunnat dricka hemma... Nåja, när vi ätit och druckit klart där gick vi till en bar och åt Patatas Bravas och drack öl. Riktigt gott, den där såsen är i en klass för sig. Sen styrde vi mot Plaza Catalunya, en kompis till Juan och Angie (lite mig också) fyllde år och hade önskat sig någon Hello Kitty-grej. Jag kände till en affär som bara säljer Hello Kitty-prylar, perfekt! Valet föll på ett par söta hörlurar, och den presenten blev mycket uppskattad. Senare på kvällen ölade vi på bar amarillo och därefter gick vi ut och åt på en restaurang vid Urquinaona. 

Annars händer inte så mycket, livet flyter på och samtidigt som jag trivs bra här har jag förstås hemlängtan ibland. Det jag saknar mest förutom mina nära och kära är mellanmjölk, fullkornsbröd, slaskplockare och osthyvel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0